Buscar
Mostrando ítems 1-8 de 8
Imaginarios sociales de los padres de familia de los estudiantes de jardín del I.E.D. Bernardo Jaramillo jornada mañana relacionados con la actividad física y educación física
(Universidad Santo Tomás, 2016)
This research aims to understand the social imaginary that parents of students from early childhood (Grade Garden) from the Bernardo Jaramillo IED (locality 6 – Tunjuelito) describe about physical activity and physical ...
Imaginarios sociales de estudiantes de grado décimo y undécimo del Colegio Agustín Fernández de la ciudad de Bogotá, acerca de la educación física
(Universidad Santo Tomás, 2016)
A significative amount of research made in Colombia about the students' social beliefs on
Physical Education in public and private schools, have shown up discouraging results that
undervalue such a transcendent discipline ...
Efectos de un programa de entrenamiento específico en el desarrollo de las capacidades físicas condicionales de estudiantes entre 11 y 13 años del colegio la Aurora IED De La Ciudad De Bogotá D.C.
(Universidad Santo Tomás, 2017)
This study was carried out to determine the effect of a program of 24 training sessions on the development of conditional physical abilities of students between 11 and 13 years of the La Aurora IED School in the city of ...
Caracterización desde una intervención lúdico praxiológica de las acciones motrices que emergen de las experiencias de ocio y recreación en las clases de educación física para los grados 901 y 902 de la jornada de la tarde y los aportes al currículo del Colegio Estanislao Zuleta.
(Universidad Santo Tomás, 2020-04-07)
The research starts from the need to promote physical education at the Estanislao Zuleta School in grades 901 and 902 in the afternoon, as a subject far from methodologies that distort the true intention of this important ...
Beneficios en las clases de educación física, una comparación de las experiencias lúdico praxiológicas de las IED Estanislao Zuleta y Santa Bárbara
(Universidad Santo Tomás, 2021-09-24)
This research work seeks to recognize the benefits and effects of the application of recreational-praxiological activities in physical education classes in elementary school of the Special District of the city of Bogotá ...
Variación en los indicadores de riesgo cardiovascular mediante el juego, como herramienta pedagógica en pre-adolescentes de una institución educativa de Bogotá.
(Universidad Santo Tomás, 2019-03-13)
CVDs are a constant in developing countries, Colombia is not an exception as there is a marked tendency towards the increase of factors that determine these diseases in the school population. Effective interventions are ...
Imaginarios sociales de estudiantes de educación media del Colegio General Rojas Pinilla de la localidad 8 (Kennedy) de la ciudad de Bogotá frente a la actividad física
(Universidad Santo Tomás, 2016)
This document describes the social imaginary of students Media General Rojas Pinilla Education College Location 8 -Kennedy- of Bogota vs. Physical Activity. The research approach focused on a qualitative process, ...
Imaginarios sociales de un grupo de docentes del Colegio Almirante Padilla I.E.D. Bogotá, acerca de la corporalidad
(Universidad Santo Tomás, 2016)
The Social imaginary that school teachers in Almirante Padilla. IED in the fifth area of Usme have with respect to the body were raised (collected, taken into account) in this study, which allows us to establish a relationship ...