Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorEspinosa Arce, Juan Pablospa
dc.date.issued2016-10-06spa
dc.identifierhttp://revistas.usta.edu.co/index.php/albertus-magnus/article/view/3326spa
dc.identifier10.15332/s2011-9771.2016.0002.07spa
dc.descriptionThe search for a religious language that dialogues with postmodernism is an indispensable task for the Church in view of its evangelizing mission. One of the main fields of action is the world of education from School Religious Education (ERE, in Spanish). This article addresses the issue of how to speak of God revealed in Jesus Christ to youth and more specifically to youths, as they represent a homogeneous group which responds to different codes, symbolic or interpretations of life. The proposal seeks therefore to suggest some categories or structures of discourse through which, and as educators of faith, we can cause a more incarnate, more conscious evangelization of the social, political, religious and cultural changes to which the youths are faced in order to stimulate a renewed synthesis between faith, life and culture.  eng
dc.descriptionLa búsqueda de un lenguaje religioso que dialogue con la posmodernidad constituye una tarea irrenunciable para la Iglesia en vistas a su misión evangelizadora. Uno de los principales campos de acción es el mundo de la educación a partir de la Educación Religiosa Escolar (ERE). El presente artículo aborda la problemática de cómo hablar del Dios revelado en Jesucristo a la juventud y más específicamente a las juventudes, ya que éstas representan un grupo humano homogéneo el cual responde a diferentes códigos, simbólicas o interpretaciones de la vida. La propuesta busca por ende proponer algunas categorías o estructuras de discurso por medio de las cuales y como educadores de la fe podamos provocar una evangelización más encarnada, más consciente de los cambios sociopolíticos, religiosos y culturales a los que las juventudes se ven enfrentadas de manera de propiciar una renovada síntesis entre fe, vida y cultura.  spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Santo Tomásspa
dc.relationhttp://revistas.usta.edu.co/index.php/albertus-magnus/article/view/3326/3164spa
dc.rightsCopyright (c) 2016 Albertus Magnusspa
dc.titleLenguaje religioso y juventud(es) ¿cómo hablar del Dios de Jesucristo en el contexto educativo actual?spa
dc.title.alternativeReligious language and youth. How to speak of the God of Jesus Christ in the current educational context?eng
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalReligious language; youth; school religious education; theology; evangelizationeng
dc.subject.proposalteologíaspa
dc.subject.proposallenguaje religioso; juventudes; educación religiosa escolar; teología; evangelización.spa
dc.type.driveinfo:eu-repo/semantics/article
dc.relation.citationissueAlbertus Magnus; Vol. 7, Núm. 2 (2016); 335-349eng
dc.relation.citationissueAlbertus Magnus; Vol. 7, Núm. 2 (2016); 335-349spa
dc.relation.citationissue2500-5413spa
dc.relation.citationissue2011-9771spa


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Indexado por: