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dc.contributor.authorChamorro, Alicia Nataliespa
dc.contributor.authorPalacios, Manuel Daríospa
dc.date.issued2015-06-23spa
dc.identifierhttp://revistas.usta.edu.co/index.php/analisis/article/view/2101spa
dc.identifier10.15332/s0120-8454.2014.0085.07spa
dc.descriptionThe citizenship concept both in Isocracy and Isonomy (Arendt) becomes relevant in the new ways of citizenship. Among these considerations, the digital citizenship discourse makes a way in the modern debate. From the definition of digital citizenship as “any individual, citizen or non-citizen, of other community or State, who makes full exercise or part of their political and social rights through Internet independently or through their membership in a virtual community” (José Manuel Robles) reflections arise on how this term is aroused in local legislative environments and in globalized world. After this analysis a consideration on a digital inequality (a new kind of illiteracy) occurs, which keeps a gap between countries of the “first world” and countries of the “third world” and makes difficult inclusion in the setting of a new citizenship.eng
dc.descriptionEl concepto de ciudadanía en tanto isegoría e isonomía (Arendt), se hace pertinente en las nuevas formas de ciudadanía. Dentro de estas consideraciones, el discurso de la ciudadanía digital se abre un espacio en el debate contemporáneo. A partir de la definición de la ciudadanía digital como “aquel individuo, ciudadano o no, de otra comunidad o Estado, que ejerce la totalidad o parte de sus derechos políticos o sociales a través de Internet de forma independiente o por medio de su pertenencia a una comunidad virtual” (José Manuel Robles), surgen las reflexiones en torno a la manera en que esta se propicia en los entornos legislativos locales y en un mundo globalizado. Tras este análisis, se procede a la consideración de la desigualdad digital (un nuevo tipo de analfabetismo), que sigue marcando una brecha entre los países del “primer mundo” y los “países del tercer mundo”, y que dificulta la inclusión en el orden de la configuración de una nueva ciudadanía.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás, Bogotá, Colombiaspa
dc.relationhttp://revistas.usta.edu.co/index.php/analisis/article/view/2101/2185spa
dc.rightsCopyright (c) 2014 Universidad Santo Tomásspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/spa
dc.titleCiudadanía digital: inclusión y exclusión. Análisis de la habitabilidad en los MOOCspa
dc.title.alternativeDigital Citizenship: inclusion and exclusion. Analysis of the habitability of the MOOCeng
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.type.driveinfo:eu-repo/semantics/article
dc.relation.citationissueAnálisis; Vol. 46, Núm. 85 (Jl-Di) (2014): Habitar en el ciberespacio; 303-324spa
dc.relation.citationissueAnalisis; Vol. 46, Núm. 85 (Jl-Di) (2014): Habitar en el ciberespacio; 303-324eng
dc.relation.citationissue2145-9169spa
dc.relation.citationissue0120-8454spa


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