Show simple item record

Gestión de conocimiento: una apuesta por la calidad institucional

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorSarmiento, Luis
dc.date2016-07-28
dc.date.accessioned2017-09-16T16:20:32Z
dc.date.available2017-09-16T16:20:32Z
dc.identifierhttp://revistas.usta.edu.co/index.php/iusta/article/view/3078
dc.identifier10.15332/s1900-0448.2016.0044.05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11634/7595
dc.descriptionConsidering the imminent need of changing the way of perceiving knowledge andits relevance in the higher education, the knowledge management (KM) appears asan interesting alternative that can carry on this hard task. After having analysingfirmly the real sense of knowledge, the understanding competence come out andwith it appears also a wide range of competences that make the impact of learningthat occurs in the academic scenario more attractive. Therefore, knowledge ceasesto be an added value or an option in the higher education. On the contrary, it hasbecome in a vital factor that promotes the research competence.en-US
dc.descriptionConsiderando la necesidad inminente de re-dimensionar el conocimiento y su reconocimientocomo factor determinante en las instituciones de educación superior, lagestión del conocimiento (GC) se presenta como aquella alternativa interesante queejecuta tan difícil tarea. Al hacer un análisis riguroso del sentido del conocimiento,los horizontes de comprensión se abren y disponen una serie de competencias quehacen más atractivo el impacto del saber que se produce en el escenario académico.Por tanto, el conocimiento deja de ser valor agregado y casi opcional en las IES y sehace factor de producción llevando a la formación de la competencia investigativa.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás, Bogotá-Colombiaes-ES
dc.relationhttp://revistas.usta.edu.co/index.php/iusta/article/view/3078/2944
dc.rightsCopyright (c) 2016 IUSTAes-ES
dc.sourceIUSTA; Vol. 1, Núm. 44 (2016)es-ES
dc.sourceIUSTA; Vol. 1, Núm. 44 (2016)en-US
dc.source2500-5286
dc.source1900-0448
dc.subjectKeywords: Knowledge, research, knowledge management (KM), knowledge culture, higher education institutions (HEI).en-US
dc.subjectConocimiento, investigación, gestión del conocimiento (GC), cultura del conocimiento, instituciones de educación superior (IES).es-ES
dc.titleKnowledge Management: A wager for institutional qualityen-US
dc.titleGestión de conocimiento: una apuesta por la calidad institucionales-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo revisado por pareses-ES


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record