Show simple item record

La memoria como eje de cambio social en la escuela

dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorValencia Murillo, Angélica María
dc.date2016-07-01
dc.identifierhttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/3555
dc.descriptionThis review article corresponds to the definition and relationship that exists between memory and history, contemplating the postulates of several authors who understand the places in which it has been enrolled and the recognition of the specific characteristics of individual and collective memory. Memory has been a line of work that aims for social change and the construction of the historical memory, as well as the conceptual and pragmatic appropriation of a history of the memories, because it is necessary that education dignifies identities and strengthen efforts ofknowledge about the actual events that have transpired in the course of historyen-US
dc.descriptionEste artículo de revisión corresponde a la definición y relación que existe entre memoria e historia, contemplando los postulados de varios autores que  comprenden los lugares en los que se ha inscrito la memoria y el reconocimiento de las características de la memoria individual y colectiva. La memoria ha sido un eje de trabajo que propende por el cambio social y la construcción de la memoria histórica, así como a la apropiación conceptual y pragmática de una historia de las memorias, pues es necesario que la educación dignifique identidades y afiance esfuerzos de conocimiento sobre los reales acontecimientos que han trascurrido a lo largo de la historia.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Santo Tomáses-ES
dc.relationhttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/campos/article/view/3555/3909
dc.rightsCopyright (c) 2018 Campos en Ciencias Socialeses-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0es-ES
dc.sourceCampos en Ciencias Sociales; Vol. 4, Núm. 2: Discursos visuales y Sociedad; 149 - 165es-ES
dc.sourceCampos en Ciencias Sociales; Vol. 4, Núm. 2: Discursos visuales y Sociedad; 149 - 165en-US
dc.source2500-6681
dc.source2339-3688
dc.subjecten-US
dc.subjectmemory; history; education; social changeen-US
dc.subjectes-ES
dc.subjectmemoria; historia; educación; cambio sociales-ES
dc.titleMemory as axis of social change in the schoolen-US
dc.titleLa memoria como eje de cambio social en la escuelaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typees-ES
dc.typees-ES
dc.typeen-US
dc.typeen-US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Indexado por: