Show simple item record

dc.contributor.authorMartínez Pulido, Flor Marinaspa
dc.date.accessioned2018-04-25T23:03:14Zspa
dc.date.available2018-04-25T23:03:14Zspa
dc.date.issued2017spa
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11634/11793
dc.descriptionEl estudio recoge las historias de vida de tres profesores de idiomas: Juan, Sofía y Clara (seudónimos), quienes enseñan inglés y español. Este trabajo se enfocó en el diseño narrativo, el cual permitió responder a la pregunta de investigación: ¿qué revelan las historias de vida de tres profesores de idiomas acerca de ser un buen profesor de idiomas? Y a los objetivos de la investigación: describir y reflexionar acerca de las características personales y profesionales de un buen profesor de idiomas. El análisis se llevó a cabo siguiendo el análisis paradigmático en estudios narrativos propuesto por Polkinghorne (1995, citado en Bernal, 2004) este consiste en buscar temas comunes en un conjunto de narraciones recogidas como datos de base. Es así como la información recolectada fue analizada, codificada y categorizada. Esta caracterización reveló las características que hacen de estos tres maestros “buenos profesores de idiomas”.spa
dc.description.abstractThe study brings together the life stories of three language teachers: Juan, Sofía and Clara (pseudonyms) who teach English and Spanish. This work focused on narrative design, which allowed to answer the research question: What do the life stories of three language teachers reveal about being a Language teacher? Second, it is to respond to the objectives: To describe the personal and professional characteristics of a language teacher as revealed through the narration of three language teachers’ life stories, and to reflect on the personal and professional characteristics of a good language teacher as revealed through the narration of three language teachers’ life stories.The research analysis was carried out by following to the paradigmatic analysis proposed by Polkinghorne (1995, cited in Bernal, 2004). This paradigmatic analysis in search common themes in a set of stories collected as data of base. Therefore the gathered information was analyzed, codified and categorized. This characterization revealed the features that make of these three teachers “good language teachers.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.titleDe qué manera las personas dan sentido a sus vidas personales y profesionales cuando llegan a ser profesores de idiomas (inglés-español)spa
dc.subject.keywordLife Storyspa
dc.subject.keywordGood English Language Teachersspa
dc.subject.keywordNarrationspa
dc.coverage.campusCRAI-USTA Bogotáspa
dc.contributor.cvlachttp://scienti.colciencias.gov.co:8081/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000080722spa
dc.contributor.gruplachttp://scienti.colciencias.gov.co:8085/gruplac/jsp/visualiza/visualizagr.jsp?nro=00000000008455spa
dc.description.domainhttp://unidadinvestigacion.usta.edu.cospa
dc.relation.referencesEpstein, J. L., & Sanders, M. G. (2000). Connecting home, school, and community: New directions for social research. In M. T. Hallinan (Ed.). Handbook of the sociology of education (pp. 285-306). New York: Kluwer Academic/Plenum Publishersspa
dc.relation.referencesMapp, K. L. (2002). Having their say: Parents describe how and why they are involved in their children’s education. New Orleans, L. A.: Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association.spa
dc.relation.referencesNoguera, J. (1995). Cuestiones de antropología de la educación. Barcelona: Ceac.spa
dc.relation.referencesPolkinghorne, D. (1983). Methodology for the human sciences: systems of inquiri. Albany: State University of New York Press.spa
dc.relation.referencesReinders, H. (2009). Technology and second language teacher education. In Anne Burns and Jack C. Richards (eds.), The Cambridge guide to second language teacher education (pp. 230–37). Cambridge: Cambridge University Press. Richards, Jack C. (1998). Beyond training. New York: Cambridge.spa
dc.subject.proposalHistoria de vidaspa
dc.subject.proposalBuenos docentes de lengua inglésspa
dc.subject.proposalNarraciónspa
dc.type.categoryApropiación Social y Circulación del Conocimiento: Eventos Científicosspa


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia

Indexado por: