Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 13
Propuesta de estimulación temprana a través del juego y el arte para niños de 4 a 5 años del jardín infantil los chaticos, Zapatoca – Santander
(Universidad Santo Tomás, 2014)
The purpose of this work is based on designing and implementing a proposal of fine motor stimulation through art and play to strengthen the development of pedagogical activities allowing to stimulate their creativity which ...
Estrategias pedagógicas Fundamentadas en la Metodología STEAM que fomenten el Desarrollo del Pensamiento Tecnológico, Científico y Creativo en los Niños de Educación Inicial
(Universidad Santo Tomás, 2023-01-20)
The present investigation is carried out with the objective of promoting scientific, technological and creative thinking in children of the preschool level, for this purpose the innovative technology STEAM is implemented, ...
El proyecto de aula: una propuesta para fortalecer la enseñanza del docente y contribuir al aprendizaje significativo en los niños de transición del colegio Nueva Era (Girón Santander)
(Universidad Santo Tomás, 2019-09-24)
Grade work presented as a formal requirement of the research exercise carried out, to obtain the degree of Bachelor in Preschool Education. This research arises from the development of the pedagogical practice of the first ...
Estrategias pedagógicas para fortalecer las habilidades de pensamiento crítico en los niños y niñas de cinco años del nivel de Transición
(Universidad Santo Tomás, 2021-09-15)
Pedagogical strategies to strengthen critical thinking skills in five-year-old boys and girls of the Transition level, is a degree project that seeks to develop new teaching and learning sequences in the School "1,2,3 for ...
Estimular desde el juego el desarrollo de habilidades motrices gruesas y finas en los niños y niñas de 2 a 3 años de la modalidad familiar del ICBF ositos tabacalero 2 barrio la feria, Piedecuesta
(Universidad Santo Tomás, 2020-06-30)
The main objective of the research work carried out was to develop gross and fine motor skills in boys and girls from 2 to 3 years of age in the ICBF family, Ositos Tabacalero 2 barrios La Feria, Piedecuesta Santander, a ...
Racionalidad mejorante: Herramienta pedagógica para el desarrollo del pensamiento científico en los niños y niñas del grado de transición del colegio Nuevo Gandhy
(Universidad Santo Tomás, 2015)
The present research project, action in the classroom, includes the promotion of the scientific thinking of transition children, through improving rationality as a pedagogical tool that enhances the processes of scientific ...
Reconociendo las emociones a través del arte, investigación orientada a niños y niñas entre los 2 y los 11 años en la ciudad de Bucaramanga.
(Universidad Santo Tomás, 2023-01-17)
In Colombia, in recent years it has become important to think about education beyond the intellectual capacities that children have for their learning. In this sense, in the practical exercise of the teaching of the authors, ...