Pregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores Humanos
Recent Submissions
-
Desafíos y Posibilidades a Nivel Formativo en Educación Desde las Humanidades Digitales en Latinoamérica Estado del Arte
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2023-09-06)This project presents a state of the art on digital humanities in Latinoamérica in the period 2015 - 2021 and the challenges and possibilities generated at the training level in education, which are visualized from them. ... -
Consideraciones sobre pedagogía, didáctica, evaluación y filosofía de la educación en la educación filosófica
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2022-09-19)Through this essay some considerations are exposed that result from the development of a compendium of readings in different fields of study of education in philosophy, such as pedagogy, didactics, philosophy of education ... -
Ética del cuidado ambiental, en relación con la comprensión gnoseológica de algunas familias ribereñas frente a la contaminación del río Tobal.
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2021-11-26)This research is focused on describing the epistemological understandings of some riverside families of a sector of the Tobal village of the Aquitania - Boyacá municipality, which influence the polluting behavior of the ... -
El Cine Foro una Estrategia Didáctica para Centrar la Atención en el Desarrollo de la Clase de Filosofía del Grupo Undécimo-Tres de la Institución Educativa Técnica Comercial Sagrado Corazón de Jesús de Chiquinquirá.
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2021-12-14)This research project was carried out with a group of 10th grade students from the Técnico Commercial Sagrado Corazon de Jesus High School in Chiquinquirá, Boyacá, which aimed to implement the movie-forum as a pedagogic ... -
Propuesta de una herramienta didáctica para apoyar la estructuración del proyecto de vida del estudiante de educación media.
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2021-09-29)This research wants to show the difficulty that high school students of the Reyes Patria educational institution of the city of Sogamoso, Boyacá have in the construction and projection of their life project, is developed ... -
Resiliencia en menores de edad víctimas del conflicto armado: plan de apoyo integral en la comuna 8 de Villavicencio y en el ETCR, vereda Buenavista de Mesetas.
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2022-03-07)This text gives an account of the results in the pedagogical sphere, of an investigation carried out with minors, victims of the Colombian armed conflict, within the framework of a comprehensive support plan in the ... -
Resolución de conflictos en las familias del barrio san cristobal sector san rafael, del municipio de rio oro, cesar
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2018)Education today faces great challenges; one of them is to educate for peace and promote behavioral learning in families, placing it at the center of relationships. behavioral learning in families, placing it at the center ... -
Diseño pedagógico transversal para fortalecer la educación en valores a estudiantes técnicos auxiliares en salud oral y enfermería de la escuela mecánica dental del Valle del Cauca
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2011)The last fifty years have been a time in history when man has grown rapidly in terms of technical rapid growth in technical advances but this situation has led to an unlimited dehumanization of the dehumanization of ... -
El Aprendizaje Como Acto Creador
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2021-10-04)The idea of learning provided by Fernando Bárcena Orbe in the current context presents the opportunity to think about education from a creative horizon. Since, learning would not be to adapt to something already given, but ... -
Propuestas en Enseñanza de la Filosofía Para la Formación del Pensamiento Crítico
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2021-11-22)This article aims to propose the teaching of philosophy as an educational tool. Therefore, it first contains a proposal for teaching philosophy to children where it is offered to develop reasoning skills through the ... -
El desarrollo humano como resignificación del contractualismo en la construcción de justicia social educativa en Colombia
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2021-06-16)When investigating social justice in Colombia, it is necessary to indicate that this conception is permeated by contractualism, understood as a doctrine based on the principle of equality that has provided the rational and ... -
Los retos de la filosofía en la formación sacerdotal, una práctica docente que debe potencializarse a la luz de la nueva ratio Fundamentalis Institutionis Sacerdotalis
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2021-03-17) -
Proyecto de Vida: Apuntes para una educación ética
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2020-09-30)This work proposes a reflection on the importance of training in values at all levels of education, in order to provide students with the axiological bases to face phenomena such as transvaluation and transculturation in ... -
La ética del cuidado como componente pedagógico para mejorar la convivencia en los estudiantes del grado décimo de la institución educativa concejo de Medellín
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2020-07-16) -
Lectura crítica una competencia básica para el siglo XXI
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2020-07-01) -
Potenciar las competencias específicas de la filosofía a partir de la discusión dirigida
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2020-07-01) -
El amor : Términos y condiciones de uso. Reflexión del amor en el capítulo de “Hang the DJ” de la serie Black Mirror.
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2019-03-04) -
Incidencia ética del fraude en los procesos formativos para los estudiantes de undécimo grado en la sede a de la institución educativa el castillo
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2020-01-20)It is a fundamental task of the educational institution to train graduates with ethical sense. Academic fraud can be understood as the action that goes against the lack of legitimacy in the academic works prepared by the ... -
Política y pedagogía en la educación popular
(Universidad Santo TomásPregrado Licenciatura en Filosofía, Ética y Valores HumanosFacultad de Educación, 2019-11-20)Popular education has been an incentive in repressive times in Latin America because of its foundation in the critical reading of a real environment that looks for an empowered nation of its justice process and equity. ...