Maestría Infraestructura Vial
Recent Submissions
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Evaluación de la Resistencia Mecánica de una Mezcla Asfáltica Tibia Sustituyendo Parcialmente el Agregado Pétreo Grueso, por Agregado Reciclado de Concreto (ARC)
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2023-09-15)Hot-dense mixes today have some considerable drawbacks. Its manufacture at high temperatures implies a high energy consumption and considerable environmental pollution. In addition to the high manufacturing cost, these ... -
Generación de Curvas de Deterioro en un Tramo de 50 Kilómetros en la Autopista Medellín-Bogotá Para Cada uno de los Indicadores Establecidos en el Índice de Estado del Pavimento, Como Herramienta Para Metodologías de Mantenimiento Predictivas en Pavimentos Flexibles
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2023-09-18)This research project focused on the analysis of the deterioration of a 50-kilometer concession road in the department of Antioquia, Colombia. Periodic measurements were taken for the four indicators that make up the ... -
Análisis de la medición del IRI Utilizando la aplicación para smartphone ROADROID
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2023-01-29)This document describes the activities carried out by the ROADROID application which is capable of taking IRI detection through a smartphone, also has as objective the comparison between a conventional measurement and the ... -
Caracterización del Sistema de Transporte Aéreo Colombiano
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2022-12-22)The main objective of this master's thesis work is to characterize Colombian air transport, and this objective is achieved through knowledge of the behavior of all the variables and indicators that are usually generated ... -
Análisis de Siniestralidad Vial en Puntos Críticos de la Ciudad de Tunja – Boyacá.
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2023-01-17)The objective of this study is to analyze the road accident rate in critical points of the city of Tunja - Boyacá, for this, six critical points of the city were identified based on traffic accidents occurred between the ... -
Comportamiento Mecánico del Concreto Hidráulico Reforzado con Fibras Pet Recicladas y su Implementación en la Construcción de Losas de Pavimento Rígido
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2022-12-19)In order to make the use of hydraulic concrete in construction more efficient, mitigate the environmental impact caused by the disposal of products or containers with PET-type products such as soda bottles and other similar ... -
Pronóstico pospandemia de tráfico aéreo. Caso de Colombia
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2022-12-13)Airport planning, and therefore the development of air infrastructure, depends to a large extent on the levels of demand that are forecast for the future. To plan investments in infrastructure of an airport system and to ... -
Estudio en la fase de diseño, de la afectación del fenómeno de alabeo, en una losa de pavimento rígido, de una vía local de la ciudad de Bogotá
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2022-10-25)The characteristics of warping, lead to become one of the phenomena with greater effects on hydraulic concrete slabs, used in road constructions in urban areas, because it produces a premature and progressive deteriorations ... -
Formulación de un Sistema de Gestión para el Desarrollo de la Infraestructura Vial de Transporte en Bicicleta. Caso de Aplicación: Municipio de Soacha – Cundinamarca (Colombia)
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2022-06-28)It is public knowledge that currently the use of the bicycle as a means of transportation has been growing significantly in the different Colombian cities, which leads to improved mobility conditions (less congestion), the ... -
Evaluación del uso de sensores remotos en la identificación de patologías superficiales en el pavimento.
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2022-01-25)The objective of this research is to evaluate the use of remote sensors (Unmanned Aerial Vehicle - UAV - DJI Phantom 4), in the identification of surface pavement pathologies. For this, a test road section of 1 (one) km ... -
Optimizacion en la asignacion de riesgos en las concesiones de carreteras en Colombia. Estudio de caso proyecto Honda – Girardot – Puerto Salgar
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2019-10-04)The principal causes of the adoption of the partnership model in Colombia are due to the budget deficit that the country experienced a few years ago and the need to make significant investments in infrastructure issues to ... -
Deterioro físico (densidad, color y cambio de humedad) de la guadua rolliza angustifolia kunth sometida a factores abióticos de intemperismo en la ciudad de Bogotá con cubiertas protectoras
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2019-10-08)The present research project consists in comparing the physical and chemical changes of the Guadua Rolliza Angustifolia Kunth, when sometimes they are the abiotic factors of the city of Bogotá, these factors are: solar ... -
Evaluación del comportamiento de terreno natural con adiciones de escoria de acería de Gerdau Diaco como capa de mejoramiento de la sub-rasante en el suelo de Nemocón.
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2022-01-10)This Article shows the research carried out on the evaluation of the behavior of mixtures of a subgrade of the municipality of Nemocón by adding slag from Acería de Gerdau Diaco. It began with the characterization of the ... -
Caracterización de los comportamientos de los biciusuarios y motociclistas, en dos de los puntos con mayor accidentalidad en Bogotá D.C.
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2022-01-10)Accidents are the second leading cause of violent death in the country, after homicides, and Bogotá is characterized as the city that generates the highest number of road accidents in Colombia, with 377 deaths and 12,870 ... -
Análisis de la viabilidad técnica y financiera de una muestra de proyectos de estudios y diseños del IDU.
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2021-12-22)The main objective of this study was to analyze the technical and financial viability of a significant sample of Study and Design contracts, developed by the Urban Development Institute (IDU) during the years 2014 and 2019. ... -
Acústica de materiales para carreteras.
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2021-12-18)Noise is one of the main environmental pollutants that affect not only our mood, it also prevents the enjoyment and pleasure of driving; Although there are several actors that produce noise on roads, as engineers our concern ... -
Determinación de los factores de distracción y falta de atención de los conductores en la ciudad de Bogotá.
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2021-12-21)Distractions from driving vehicles may be playing a role in the causes of road accidents. Although so far, empirical knowledge on how it works in low- and middle-income countries (PIBM) is limited, and for Colombian ... -
Comparación y análisis de las metodologías para la calificación y cuantificación de daños en pavimentos asfálticos
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2010-12-30)Pavement evaluation methodologies are used as a technical, objective, systematic and reproducible tool to evaluate the efficiency and effectiveness of road rehabilitation and improvement works, used throughout the world ... -
Desarrollo de una guía para la implementación de la metodología BIM aplicada a las condiciones de proyectos de infraestructura vial en el territorio Colombiano
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2021-09-23)This research work develops a methodological guide for the implementation of the BIM methodology in road infrastructure projects for Colombia, reviewing the development of the methodology in other countries, and its evolution ... -
Propuesta de una tipología adecuada de peaje urbano para el centro ampliado de la Ciudad de Bogotá
(Universidad Santo TomásMaestría Infraestructura VialFacultad de Ingeniería Civil, 2021-09-21)This document analyzes the proposal to implement a Congestion Charging System in the city of Bogotá, where the problem of growth in the automobile fleet has shown an increase in traffic volumes, especially in the most ...