Pregrado Mercadeo
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Estrategias y Toma de Decisiones de Negocio y Marketing Mediante Minería de Datos, Comparando Mercado Colombiano y Mexicano.
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2023-08-18) -
Aporte del Marketing Turístico en la Generación del Turismo Civilizado en Colombia
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024-09-16)This article deals with the contribution of tourism to Colombia in different aspects where social, political, business and cultural changes have been made, talking a little about those strategies that the country uses to ... -
Perspectivas del Turismo Rural en Colombia y sus Retos en Torno a la Gestión Dentro de los Municipios desde el Enfoque del Marketing
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024)This article reflects on the prospects for rural tourism in Colombia, its management challenges and the use of marketing as a potentializer of this tourism. Rural tourism in Colombia began as an occasional practice; today ... -
Los Aportes de la Inteligencia Artificial en la Gestión de la Inteligencia de Negocio en México y Colombia
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024) -
Aspectos que Dan Sentido al Valor Percibido Frente a la Apropiación del E-Fashion Retail por Parte de Consumidores en Bogotá Durante el 2024
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024-10-01)This paper investigates the factors that influence the perception of value in e-fashion retail by consumers in Bogotá during the year 2024. Two main dimensions of perceived value are addressed: utilitarian value, which ... -
Aceptación y Uso de las Inteligencias Artificiales en la Cotidianidad Laboral y Educativa
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024)Cloud technology adoption is a topic of growing interest in academia and business. This study focuses on understanding the factors that influence the acceptance and use of cloud technology, both at the individual and ... -
Percepciones Construidas por los Visitantes Frente a la Competitividad y al Turismo del Municipio Bojacá
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024)This study examines visitors perceptions of competitiveness and tourism. Objective: To determine tourists perceptions of competitiveness and its relationship to tourism elements in Bojacá in the first quarter of 2023. ... -
Transferencias Simbólicas y Culturales Frente al Consumo de Panela en Jóvenes Centennials en Villeta Cundinamarca
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024-08-31)Panela is a flagship product of Colombian culture, a product of a cultural legacy. The objective of this thesis focused on identifying the representations and symbolic transfers that give meaning to the consumption of ... -
MAAN Como Técnica de Negociación Usada en el Área de Supply Chain de un Retail para la Gestión de Compra.
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024) -
Diseño de Estrategias de Emprendimiento para el Empoderamiento del Adulto Mayor con Edades Entre 60 y 75 Años de la Fundación Ana y Joaquín de la Ciudad de Bogotá.
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024-09-17)The objective of the project is based on designing a pilot entrepreneurship program for the empowerment of the elderly in people between 60 and 75 years of age of the Fundación Ana y Joaquín in the city of Bogotá, during ... -
Diseño De Una Propuesta de Estrategias de Interiorismo Comercial Fundamentado en el Marketing Experiencial y Sensorial para la Generación de Valor del Emprendimiento el Deambulante en la Ciudad de Bogotá
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024)During the consumer's purchasing journey, various factors influence their behavior, and these factors may vary or even not be present at certain times. However, the space, place and atmosphere of a commercial establishment ... -
Percepciones de los Internautas Sobre el Movimiento "Body Positive" en las Redes Sociales
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024)The “body positive” movement challenges traditional aesthetic norms and promotes acceptance and respect for bodily diversity. The objective of this research was to identify the perceptions constructed by the followers of ... -
Análisis de las Estrategias de Marketing Aplicadas por el Grupo LVMH para la Internacionalización de Marcas de Lujo en Múltiples Mercados: Perspectivas de Asia, Europa y Latino América
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024-09)This project focused on analyzing the marketing strategies that have contributed to the internationalization of luxury brands belonging to the LVMH group (Moët Hennessy • Louis Vuitton) in the markets of Asia, Europe, and ... -
Apropiación Cultural Mediante Marca País en Empresas Colombianas y Mexicanas
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024) -
El Uso de los Chatbots IA en el Servicio al Cliente: El Caso de Tabot en Bancolombia
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024) -
IA en Colombia y México: Casos de Éxito y Desafíos Pendientes
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024) -
La Influencia que Ejercen las Redes Sociales en el Comportamiento de Consumo en el Sector Automotriz en México
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024) -
Inclusión de la Línea de Productos Salados en la Panadería y Pastelería Elifar en Villapinzón
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024)This business initiative project consists of making a product mix, focused on the innovation and/or design of a new product(s) for the Panaderia y Pasteleria Elifar in its line of salty foods, since a new opportunity was ... -
Desafíos Éticos en la Integración de Inteligencia Artificial en Videojuegos: un Análisis Crítico del Marketing y su Impacto en la Experiencia del Jugador
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024-02-20)The integration of artificial intelligence (AI) into the entertainment industry, particularly in video games, has driven significant improvements in gameplay and the customization of marketing strategies. However, this ... -
Análisis Sistemático de la Información Asociada a los Modelos de Negocio Postpandemia y Estrategias de Marketing en el Contexto Empresarial Postpandemia y Actual
(Universidad Santo TomásPregrado MercadeoFacultad de Mercadeo, 2024-06-17)Companies have implemented various strategies to adapt their business models after the pandemic. Based on the above, the purpose of this study is oriented to perform a critical review of the state of research on business ...