Especialización Innovación y Marketing
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Análisis de estrategias para generación de valor de marca ciudad “Paipa estar aquí te hace bien”.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-12-05)Territorial marketing as a graphic element that can be used to generate economic and social development in a territory, can become a value generation tool for municipalities in Colombia that have ventured into this aspect ... -
Propuesta innovación de la responsabilidad social, categoría “trabajadores” empresa mineros la carbonera Ltda. ubicada en municipio de Mongua departamento de Boyacá, para el periodo 2023 a 2025.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-09-29)Currently, the mining company La Carbonera Ltda, located in the municipality of Mongua, department of Boyacá, dedicated to the extraction and commercialization of thermal coal, with 90 workers, the majority of these ... -
Diseño de una app para optimización de servicio al cliente de Makrorepuestos en Tunja.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-10-04)Through this paper, the necessary strategies to provide better service through an App that optimizes customer service for Makrorepuestos in Tunja is sought. This will focus primarily on identifying the needs of customers ... -
Plan estrategico en la empresa Tecni 10 de San Cristobal, Venezuela
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-08-25)In the city of San Cristobal, Venezuela. There are several concentrations of companies that are part of the appliance sales and repairs sector. Where all the companies have had to adapt to the different economic and political ... -
Aspectos relevantes utilizados en la decisión de compra de pan de los habitantes de Ramiriquí Boyacá.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-07-26)The present investigation indicates the relevant aspects used in the decision to purchase bread from the population of Ramiriquí Boyacá; observe the behavior of the client was fundamental base to collect data referring to ... -
Modelo de transformación digital para las MiPymes de Tunja en el año 2022.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-07-21)This article seeks to identify the digital transformation models aimed at MSMEs, in order to facilitate processes, achieve a competitive advantage and generate value for MSMEs in the city of Tunja, according to (Nasiri et ... -
Estrategia de marketing experiencial a partir de herramientas tecnológicas, para la promoción del turismo en Boyacá, caso de estudio Museo del Chocolate en Villa de Leyva
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-07-14)The objective of the research is to identify the technological tools that from the experiential marketing allow the increase of the promotion and positioning of tourism in the municipality of Villa de Leyva, specifically ... -
Estudio de Caso Protección: Impacto de los PPT en el sistema de afiliación a los fondos de pensión
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-04-28)The “Permiso por Protección Temporal” (PPT) is the mechanism and document used by Venezuelan migrants to be able to remain in Colombian territory under regular migratory conditions, thus being able to carry out any legal ... -
Estudio de caso del impacto del COVID-19 en la agricultura boyacense y sus estrategias de manejo territorial
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-04-28)The impact of the pandemic in the world has been perhaps one of the most certain changes in generations, harming all sectors of the economy with the sector focused on agriculture being one of the most affected by this ... -
Estrategias de marketing digital: propuesta innovadora para posicionar el Autoservicio “La Granja” las Peñitas en la ciudad de Tunja
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-04-28)The purpose of the research is to generate a proposal of digital marketing strategies for self-service “La Granja Las Penitas from Tunja”, whose economic activity is the marketing of food and spirits, based on the analysis ... -
Propuesta de apertura del aeropuerto Gustavo Rojas Pinilla de la cuidad de Tunja
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-05-05)Taking into account the great changes that have arisen with the new generations and the media via areas with new formats and trends in jobs, business, tourism. It is important to introduce the opening of the Gustavo Rojas ... -
Estudio de Caso Crecimiento y Consolidación de la Nueva Licorera de Boyacá
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-04-28)In the case study that will be carried out below on the Nueva Licorera de Boyacá, the origin and growth of a colombian company, mainly from the department of Boyacá, dedicated to the sale of alcoholic beverages, will be ... -
Creación de una empresa de asesoría y asistencia técnica para el cultivo hidropónico de lechuga en el municipio de Paipa
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-04-28)Currently the department of Boyacá, the agricultural sector is suffering from problems of great magnitude such as technology, planning, lack of technical assistance, high costs of inputs, among others, which hinders the ... -
Estudio de caso para la Implementación de estrategias de IB a la empresa Ladrillera EL PORVENIR
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-04-28)This research raises the problem of establishing strategies that develop the ability to strengthen the knowledge that companies acquire through actions based on information systems, innovation and the decision-making ... -
Diseño de un plan estratégico de acuerdo a la metodología “PQM (program on quality management)” en el hospital regional de Sogamoso E.S.E.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-01-27)At the Hospital Regional de Sogamoso Empresa Social del Estado (E.S.E), the need to design a Strategic Plan for the Outpatient Service of the Hospital Billing process was identified, through the PQM Methodology (Program ... -
Viabilidad para la comercialización y manufacturación de prendas de vestir a base de algodón orgánico en la ciudad de Tunja.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-01-27)Today the environment is one of the strongest marketing trends in the Colombian economy and that many internationally recognized companies in the fashion industry are taking advantage of as a means to approach the consumer, ... -
Estrategias del marketing digital implementadas por las PYMES en tiempos de pandemia en Latinoamérica
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-02-04)The importance of understanding the new business dynamics caused by the Covid-19 pandemic, which destabilized the different socio-economic systems and in particular the SMEs in Latin America, which were affected by the ... -
Lineamientos para el desarrollo de la creación de empresa "Steak Rincon"
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-02-02)Steak Rincon is a business proposal with the purpose of putting an end to the problem of a protein substitute for any food of the day, the main idea will be to distribute a product of quality, nutrition and flavor mainly ... -
Caracterización del rediseño a la identidad e imagen visual corporativa de Santoto Seccional Tunja
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-01-27)Visual identities are possibly the most outstanding manifestations of a brand, and it is well recognized within universities in Colombia, since these educational institutions are venturing into marketing to offer their ... -
Enfoque para el desarrollo económico del turismo religioso y cultural en Tunja Boyacá
(Especialización Gerencia de Instituciones de Educación Superior, 2021-11-24)Tunja as the capital of the department of Boyacá has generated expectations for economic development through tourist diversification for which a commitment from the government, the academy and the business sector is required ...