Especialización Innovación y Marketing
Recent Submissions
-
Propuesta estratégica de Marketing para posicionar el agroturismo del municipio de Aquitania Boyacá.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2023-10-12)The municipality of Aquitaine is recognized as a producer of onion, rainbow trout, strawberry, and attractive landscapes, it occasionally receives travelers to experience the daily activity in the crops. Taking into account ... -
Movilidad sostenible en Tunja un modelo de bicicletas eléctricas y publicas en la ciudad.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2023-09-25)Mobility is one of the main social elements that several political, economic and educational sectors have studied, in order to give it a positive scope with the implementation and application of projects in favour of ... -
Competividad como base para el fortalecimiento del programa de especialización de innovación y marketing de la universidad Santo Tomás de Tunja
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2023-09-27)The purpose of this article is to identify the different factors where there is room for improvement to increase competitiveness in the Innovation and Marketing Specialization program within the Santo Tomás University. Therefore, ... -
Caracterización de los sistemas de tecnología e innovación empresarial en la economía creativa de Brasil, para la generación de estrategias aplicables en empresas del sector en Colombia
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2023-09-27)The present working paper focuses on characterizing the processes of technology and business innovation in Brazil's vibrant creative economy, with the aim of providing insights and strategies applicable to companies in the ... -
Diseño de una Bandeja Biodegradable a partir de la corona de piña sustituyendo el poliestireno expandido para Mitigar la Contaminación Ambiental en la Ciudad de Tunja
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2023-09-19)The work presents a project of biodegradable trays made from pineapple crowns as a sustainable alternative to expanded polystyrene used in the production of food trays. It includes a detailed description of the product, ... -
Análisis del impacto de las campañas de Marketing basadas en material erótico de la marca de Moda Balenciaga.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2023-09-20)The eroticization and hypersexualization of childhood correspond to a theme that over the years has been "normalized", the erotic and sexual content that is illustrated in the media and social networks is so extensive that ... -
Organización y gestión de la intermediación en el sector papero en el municipio de Boyacá (Boyacá), mediante el uso de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2023-09-11)In a capitalist country such as Colombia, although it has a great capacity for food production, the favorability of some agricultural sectors, especially farmers with few resources, is reduced, this is seen in all ... -
Bloques de construcción con empaques y envases de productos agroquímicos en Siachoque Boyacá.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2023-07-26)The department of Boyacá stands out for agriculture, Bank of the Republic defines it as "The department that has a series of favorable biophysical and climatic characteristics for agricultural vocation, since not only are ... -
Análisis de la relación entre liderazgo y desempeño deportivo en el equipo de fútbol profesional Patriotas F.C. en la ciudad de Tunja.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2023-07-26)This research proposal seeks to explore the most effective management skills to lead professional soccer teams in Tunja. It would investigate how sports leaders can motivate their teams and improve performance on the pitch, ... -
Unión de empresas inmobiliarias en tiempos de pandemia.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2023-06-08)This business plan aims to assess the feasibility of merging four (4) real estate agencies in the city of Tunja and promoting the real estate business. It will be developed through a company or partnership dedicated to ... -
Transformación digital empresarial en Mipymes de Boyacá.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2023-03-15)Business digital transformation focuses on the implementation of technology in all processes associated with a company. It is part of the new strategies to improve productivity in the making or improvement of products and ... -
Mitos y leyendas en realidad aumentada como atractivo turístico.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2023-03-27)Connectivity and infrastructure are very important factors for the tourism development of a region, they include basic elements such as the necessary signaling for the location of visitors, interpretation of attractions ... -
Análisis de estrategias para generación de valor de marca ciudad “Paipa estar aquí te hace bien”.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-12-05)Territorial marketing as a graphic element that can be used to generate economic and social development in a territory, can become a value generation tool for municipalities in Colombia that have ventured into this aspect ... -
Propuesta innovación de la responsabilidad social, categoría “trabajadores” empresa mineros la carbonera Ltda. ubicada en municipio de Mongua departamento de Boyacá, para el periodo 2023 a 2025.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-09-29)Currently, the mining company La Carbonera Ltda, located in the municipality of Mongua, department of Boyacá, dedicated to the extraction and commercialization of thermal coal, with 90 workers, the majority of these ... -
Diseño de una app para optimización de servicio al cliente de Makrorepuestos en Tunja.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-10-04)Through this paper, the necessary strategies to provide better service through an App that optimizes customer service for Makrorepuestos in Tunja is sought. This will focus primarily on identifying the needs of customers ... -
Plan estrategico en la empresa Tecni 10 de San Cristobal, Venezuela
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-08-25)In the city of San Cristobal, Venezuela. There are several concentrations of companies that are part of the appliance sales and repairs sector. Where all the companies have had to adapt to the different economic and political ... -
Aspectos relevantes utilizados en la decisión de compra de pan de los habitantes de Ramiriquí Boyacá.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-07-26)The present investigation indicates the relevant aspects used in the decision to purchase bread from the population of Ramiriquí Boyacá; observe the behavior of the client was fundamental base to collect data referring to ... -
Modelo de transformación digital para las MiPymes de Tunja en el año 2022.
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-07-21)This article seeks to identify the digital transformation models aimed at MSMEs, in order to facilitate processes, achieve a competitive advantage and generate value for MSMEs in the city of Tunja, according to (Nasiri et ... -
Estrategia de marketing experiencial a partir de herramientas tecnológicas, para la promoción del turismo en Boyacá, caso de estudio Museo del Chocolate en Villa de Leyva
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-07-14)The objective of the research is to identify the technological tools that from the experiential marketing allow the increase of the promotion and positioning of tourism in the municipality of Villa de Leyva, specifically ... -
Estudio de Caso Protección: Impacto de los PPT en el sistema de afiliación a los fondos de pensión
(Universidad Santo TomásEspecialización Innovación y MarketingFacultad de Administración de Empresas, 2022-04-28)The “Permiso por Protección Temporal” (PPT) is the mechanism and document used by Venezuelan migrants to be able to remain in Colombian territory under regular migratory conditions, thus being able to carry out any legal ...