Capitulo 6: Herramientas para padres, madres o cuidadores
Date
2020Author
Google Scholar
https://scholar.google.com/citations?hl=es&user=z31ZcsQAAAAJhttps://scholar.google.com/citations?hl=es&user=hpItNRMAAAAJ
Cvlac
https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000018625https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000131091
Metadata
Show full item recordCollections
Abstract
Este apartado tiene como objetivo vincular a los padres o cuidadores al proceso de
acompañamiento que se desarrolla con los niños, niñas y adolescentes, en pro del bienestar
y de la seguridad desde los ámbitos familiar y social. Esto implica desarrollar un proceso de
enseñanza-aprendizaje que permita reflexionar sobre la función de los padres en la educación de
los hijos, bajo el entendimiento de que es preciso construir una relación de corresponsabilidad
en la formación y construcción de valores, para no delegar toda la responsabilidad en los
docentes o centros educativos.
Mediante las siguientes herramientas pedagógicas se promueven espacios de inte-
gración y convivencia pacífica con la familia y la comunidad, que contribuyen, a su vez, al
aprovechamiento del tiempo libre.
Abstract
The objective of this section is to link parents or caregivers to the process of
process that is developed with the children and adolescents, in favor of their wellbeing and safety from the family and social
and safety in the family and social spheres. This implies developing a teaching-learning process
This implies developing a teaching-learning process that allows for reflection on the role of parents in the education of their children, with the understanding that the role of parents in the education of their children, under the
the understanding that it is necessary to build a relationship of co-responsibility in the formation and construction of values, in the
in the formation and construction of values, so as not to delegate all the responsibility to teachers or educational centers.
teachers or educational centers.
The following pedagogical tools promote spaces for integration and peaceful coexistence.
and peaceful coexistence with the family and the community, which in turn contribute to the use of free time.
the use of free time.
PDF Documents
Estadísticas Google Analytics
xmlui.custom.comments.form-panel-heading
Respuesta Comentario Repositorio Institucional
Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.
The following license files are associated with this item: