Show simple item record

dc.contributor.authorGarcía Salazar, Luisa Fernanda
dc.contributor.authorReyes Sánchez, Angélica María
dc.date.accessioned2021-09-24T13:34:55Z
dc.date.available2021-09-24T13:34:55Z
dc.date.issued2017-05-24
dc.identifierhttp://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/IUSTITIA/article/view/1682
dc.identifier10.15332/iust.v0i14.1682
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11634/36390
dc.descriptionNew ways of dealing with consumer relations, in order to promote, protect and regulate relationships derived from the use of electronic means or also known as electronic commerce, have been imposed on the law. Therefore, there are various regulations that serve as a model for countries that, like Colombia, are consolidating a legal system for consumer protection, which is why online mediation is an alternative to the solution of Conflicts arising from electronic commerce. Next, the progress of a research project that seeks to “analyze the normative foundations in Mercosur and CAN member countries that allow the acceptance of the framework regulation of online mediation as a mechanism for resolving disputes arising from electronic commerce Cross-border” (García, Reyes & Toro, 2014, p. 10).eng
dc.descriptionNuevas formas de abordar las relaciones de consumo, en aras de promover, proteger y regular las relaciones derivadas del uso de medios electrónicos o también conocido como comercio electrónico, han sido impuestas al derecho. Por lo anterior, existen diversas regulaciones que sirven de modelo para los países que, como Colombia, se encuentran consolidando un sistema jurídico para la protección del consumidor, razón por la cual están en la mediación en línea, una alternativa a la solución de los conflictos derivados del comercio electrónico. A continuación, los avances de un proyecto de investigación que busca “analizar los fundamentos normativos en los países miembros del Mercosur y la CAN que permiten la aceptación de la regulación marco de la mediación en línea, como mecanismo de resolución de conflictos derivados del comercio electrónico transfronterizo” (García, Reyes & Toro, 2014, p. 10).spa
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás Seccional Bucaramangaspa
dc.relationhttp://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/IUSTITIA/article/view/1682/1297
dc.rightsDerechos de autor 2018 IUSTITIAspa
dc.titleResolución alternativa de conflictos: Mediación en línea como protección a los derechos del consumidor electrónicospa
dc.title.alternativeAlternative resolution of conflicts: Online mediation as protection for electronic consumer rightseng
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.type.driveinfo:eu-repo/semantics/article
dc.relation.citationissueIUSTITIA; Núm. 14 (2016); 117-131spa
dc.relation.citationissue2539-4657
dc.relation.citationissue1692-9403


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Indexado por: