Show simple item record

dc.contributor.authorVieira de Souza, Renaldo
dc.contributor.authorSusana Jung, Hildegard
dc.contributor.authorFossatti, Paulo
dc.date.accessioned2022-01-18T17:57:06Z
dc.date.available2022-01-18T17:57:06Z
dc.date.issued2020-11-04
dc.identifierhttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/hallazgos/article/view/5757
dc.identifier10.15332/2422409X.5757
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11634/40911
dc.descriptionThis article addresses the application of the fundamentals of management excellence to leadership development at La Salle University (Unilasalle), Brazil. Leading is an exercise that requires self-knowledge and constant improvement of skills and competencies. When it comes to innovation applied to leadership, good practices and new management support methodologies are essential to help the practice of leadership. Based on this, the objective of this article is to present the process of organizational leadership development at Unilasalle. The methodology is based on documentary analysis, field diary and statements of leaderships and the perception of the teams. Results indicate: systematized and continuous training of leaders; strategic choice of participants; management by competencies; personalized self-development and adjustment of the leadership development practice of Unilasalle based on its principles and values. It concludes with the need to train people with technical, human and cross-cutting capabilities, with a focus on innovative, strategic and results-based management. The attitudes of transformational leadership necessarily go through a detailed work plan and organization, which are fundamental to the success of the exercise of leadership.eng
dc.descriptionEste artículo trata sobre la aplicación de los fundamentos de la excelencia en gestión al desarrollo de liderazgos de la Universidad La Salle (Unilasalle), Brasil. Liderar es un ejercicio que exige autoconocimiento y constante perfeccionamiento de habilidades y competencias. Cuando se trata de innovación aplicada al liderazgo, las buenas prácticas y las nuevas metodologías de apoyo a la gestión son esenciales para auxiliar la práctica del liderazgo. Con base en esto, el objetivo de este artículo es presentar el proceso de desarrollo de liderazgos organizacionales en la Unilasalle. La metodología se basa en análisis documental, diario de campo y deposiciones de liderazgos y de la percepción de los equipos. Los resultados señalan: formación sistematizada y continuada de los líderes; elección estratégica de los participantes; gestión por competencias; autodesarrollo personalizado y ajuste de la práctica de desarrollo del liderazgo de la Unilasalle basado en sus principios y valores. Se concluye con la necesidad de formar personas con competencias técnicas, humanas y transversales, con enfoque en gestión innovadora, estratégica y por resultados. Las actitudes del liderazgo transformador pasan necesariamente por un minucioso plan de trabajo y organización, fundamentales para el éxito del ejercicio del liderazgo.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Santo Tomás, Bogotá-Colombiaspa
dc.relationhttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/hallazgos/article/view/5757/5956
dc.titleInnovación aplicada al desarrollo del liderazgo lasaliano en Brasil: fundamentos para la excelencia en la gestiónspa
dc.title.alternativeInnovation applied to the development of Lasallian leadership in Brazil: foundations for excellence in managementeng
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalHigher education; Management excellence; Innovative leadership; La Salle University.eng
dc.subject.proposalEducación superior; Gestión de excelencia; Liderazgo innovador; Universidad La Salle.spa
dc.type.driveinfo:eu-repo/semantics/article
dc.relation.citationissueHallazgos; Vol. 18 Núm. 35 (2021): Gobernanza de la educación superior. (enero-junio 2021); 105-128spa
dc.relation.citationissueHallazgos; Vol. 18 No. 35 (2021): Gobernanza de la educación superior. (enero-junio 2021); 105-128eng
dc.relation.citationissue2422-409X
dc.relation.citationissue1794-3841


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Indexado por: