Show simple item record

dc.contributor.authorOsorio Valencia, Julián
dc.date.accessioned2022-01-19T15:34:46Z
dc.date.available2022-01-19T15:34:46Z
dc.date.issued2017-05-16
dc.identifierhttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/viei/article/view/3560
dc.identifier10.15332/s1909-0528.2017.0001.02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11634/42336
dc.descriptionEste artículo complementa y amplía la tesis de la débil pertinencia de los programas de derecho —por la desarticulación entre planes de estudio y prácticas jurídicas— con la tesis de la institucionalización del diálogo pedagógico contextual, en las áreas del conocimiento jurídico. La proposición se fundamenta en la hermenéutica filosófica de la comprensión de la experiencia humana de mundo como dialogismo contextual, de Gadamer. Su aplicación a la comprensión de la experiencia de la formación profesional, situada en los contextos problemáticos de las prácticas jurídicas, gesta, además de la contextualización de los planes de estudio, ambientes de aprendizaje interdisciplinar en la comprensión de estas prácticas.spa
dc.descriptionThe focus of the paper is to complement and to extend the assertion about a lowrelevance of the programs of study in law faculties (due to the lack of coordinationbetween the curriculums and the professional practices). The problem is analyzedfrom the thesis of the institutionalization of the contextual educational dialogue inthe areas of legal knowledge. This proposition is based on the philosophical hermeneutics of the comprehension of the human experience about the world as a contextual dialogism of Gadamer. Its application in understanding the experience of a vocational training into a problematic context of the professional practices enablesthe learning in interdisciplinary environments, in addition to the contextualizationof the programs of study.eng
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversity Santo Tomás, Bogotáspa
dc.relationhttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/viei/article/view/3560/3448
dc.titlePrácticas de los abogados en formación en los consultorios jurídicosspa
dc.title.alternativePractices of lawyers in training in legal consulting officeseng
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalvocational trainingeng
dc.subject.proposalcontextual dialogismoeng
dc.subject.proposalpedagogyeng
dc.subject.proposalteacher professional developmenteng
dc.subject.proposalformación profesionalspa
dc.subject.proposaldialogismo contextualspa
dc.subject.proposalpedagogíaspa
dc.subject.proposaldesarrollo profesional docentespa
dc.type.driveinfo:eu-repo/semantics/article
dc.relation.citationissueVia Inveniendi Et Iudicandi; Vol. 12 Núm. 1 (2017); 119-148spa
dc.relation.citationissueVia Inveniendi Et Iudicandi; Vol. 12 No. 1 (2017); 119-148eng
dc.relation.citationissue1909-0528


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Indexado por: