Show simple item record

dc.contributor.authorCifuentes Garzón, José Eduardo
dc.contributor.authorRojas Jiménez, Waldo Alexander
dc.contributor.authorRuiz Céspedes, Liliana Andrea
dc.contributor.authorVergara Núñez, Yuly Carolina
dc.date.accessioned2022-06-16T14:29:34Z
dc.date.available2022-06-16T14:29:34Z
dc.date.issued2022-06-08
dc.identifierhttps://revistas.usantotomas.edu.co/index.php/riiep/article/view/6381
dc.identifier10.15332/25005421.6381
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11634/45099
dc.descriptionThis article presents the results of an investigation carried out by three primary school teachers from public schools in the city of Bogotá, Colombia. The objective of the study was to analyze the transformation of teaching practices from the implementation of the Lesson Study methodology. The design of the Pedagogical Action Research was adopted, under a qualitative approach, using the methodology of the Lesson Study and the analysis of reflection cycles. As results, the transformations in the planning, implementation and evaluation of learning actions that occurred during the research process are presented. It is concluded that, with the Lesson Study, collaborative work, reflection and improvement of teaching practices at different educational levels are promoted.eng
dc.descriptionEl presente artículo expone los resultados de una investigación desarrollada por tres profesores de primaria de colegios públicos de Bogotá-Colombia. El objetivo del estudio fue analizar la transformación de las prácticas de enseñanza a partir de la implementación de la metodología Lesson Study. Se adoptó el diseño de la Investigación Acción Pedagógica, bajo un enfoque cualitativo, con el empleo de la metodología de la Lesson Study y el análisis de ciclos de reflexión. Como resultados, se presentan las evoluciones en las acciones de planeación, implementación y evaluación del aprendizaje ocurridas durante el proceso investigativo. Se concluye que, con la Lesson Study se promueve el trabajo colaborativo, la reflexión y el mejoramiento de las prácticas de enseñanza en los diferentes niveles educativos.spa
dc.descriptionEste artigo apresenta os resultados de uma investigação realizada por três professores do ensino fundamental de escolas públicas da cidade de Bogotá. O objetivo do estudo foi analisar a transformação das práticas de ensino a partir da implantação da metodologia de Estudo de Aula. Adotou-se o desenho da Pesquisa-Ação Pedagógica, sob uma abordagem qualitativa, utilizando a metodologia do Estudo de Aula e a análise de ciclos de reflexão. Como resultados, são apresentadas as transformações no planejamento, implementação e avaliação das ações de aprendizagem ocorridas durante o processo de pesquisa. Conclui-se que, com o Estudo de Aula, promove-se o trabalho colaborativo, a reflexão e o aprimoramento das práticas pedagógicas nos diferentes níveis de ensino.por
dc.language.isoes
dc.publisherCoedición Universidad Nacional Abierta y a Distancia y Universidad Santo Tomásspa
dc.rightsDerechos de autor 2022 Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEPspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.esspa
dc.titleContribuciones de la metodología Lesson Study en las evoluciones de las prácticas de enseñanza en docentes de primariaspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.type.driveinfo:eu-repo/semantics/article
dc.relation.citationissueRevista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP; Vol. 15 Núm. 1 (2022)spa
dc.relation.citationissueRevista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP; v. 15 n. 1 (2022)por
dc.relation.citationissueRevista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP; Vol. 15 No. 1 (2022)eng
dc.relation.citationissue2500-5421
dc.relation.citationissue1657-107X


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Derechos de autor 2022 Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP
Except where otherwise noted, this item's license is described as Derechos de autor 2022 Revista Interamericana de Investigación Educación y Pedagogía RIIEP

Indexado por: