Maestría Ambientes Bilingües de Aprendizaje
Recent Submissions
-
Percepciones del Bilingüismo en un Ambiente de Aprendizaje: Estudio de Caso en Un grupo de Estudiantes de Educación Superior en una Institución Privada
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2023-09-19)The objective of this case study is to establish the factors that affect the development of bilingualism, based on the socio-educational characteristics and the perceptions about the learning of the foreign language ... -
Diseño de Actividades Pedagógicas con el Apoyo de Recursos Digitales en un Ambiente Bilingüe de una Escuela Multigrado Rural
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2023-09-11)This research work was developed with the participation of a regular and an observer teacher during the year 2022 and a period of 2023, which was implemented and developed mainly in a population belonging to the fourth and ... -
Transdisciplinarity as a strategy for the enhancement of 21st-century skills associated with difficulties in real world-setting through project-based learning in a group of EFL learners from a B.A (program) of Physical Education (P.E.)
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2023-07-05)In the globalized and national contexts, the imperious necessity to respond quickly and reconsider current methodologies to learning throughout the educational industry and higher education institutions, in particular, ... -
Caracterización del ambiente bilingüe de aprendizaje híbrido en un programa de nivel tecnólogo en el SENA, de acuerdo con las necesidades de los aprendices y los requerimientos del mercado laboral.
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2023-07-04)Learning environments at SENA - Centro de Gestión Administrativa are characterized by working learning activities that are closely linked with the work context and the required skills for a person to successfully face the ... -
Resignificación de un ambiente bilingüe de aprendizaje con metodología híbrida frente a los desafíos de la educación del siglo XXI
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2023-06-28)This research project focuses on the re-signification of a bilingual learning environment with a hybrid methodology oriented to the teaching and learning of English as a foreign language in a higher education institution, ... -
Estrategia pedagógica para la integración y la inclusión de aprendices sordos y oyentes en una comunidad educativa de formación profesional
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2023-07-04)In Colombia, the education of the deaf population has gone through processes of constant change. Although there is a policy of inclusion in force and the Colombian sign language is recognized as a means of communication ... -
Análisis de Necesidades de Formación en Enseñanza de una Lengua Extranjera, Inglés, En Torno A La Resocialización Laboral de Mujeres Privadas de la Libertad
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2023-06-28)The project titled "Análisis de las necesidades de formación en enseñanza de una lengua extranjera, inglés, en torno a la resocialización laboral de mujeres privadas de la libertad" sought to determine how the results of ... -
Un ABA que promueve la formación de cultura científica en la primera infancia
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2023-07-02)The objective of this research is to establish the characteristics and contributions of a bilingual learning environment (ABA) that promotes the formation of scientific culture in early childhood in a private institution, ... -
Integración de recursos educativos digitales en un ambiente bilingüe de aprendizaje para promover el fortalecimiento de la competencia discursiva oral de estudiantes de básica primaria en una institución educativa pública del municipio de Envigado, Antioquia
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2023-06-30)Oral discursive competence refers to the ability to communicate through meaningful oral texts within the framework of a speech act. However, the effectiveness of communication could be affected by difficulties in oral ... -
Realities and Pedagogical Experiences: Exploring Language Teaching Feats Abroad
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2023-06-30)This paper reports the findings of a qualitative narrative study that explored the pedagogical experiences of a Colombian natural sciences teacher teaching Spanish in a public immersion school in the United States. After ... -
Análisis de una estrategia pedagógica basada en pruebas ESOL Cambridge en un colegio bilingüe.
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2023-06-30)This research project was implemented in a bilingual private school in Bogotá, whose purpose was to analyze the results of a pedagogical strategy called testing and its implications in the development of communicative ... -
Caracterización de un ambiente bilingüe de aprendizaje auténtico dirigido al desarrollo de la competencia lectoescritora en inglés y de la cultura organizacional en trabajadores técnicos de una empresa siderúrgica en Colombia
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2023-06-28)Language learning occurs as a ubiquitous process in authentic bilingual learning environments that aim to meet the demands of the 21st century. The objective is to characterize this environment through a case study conducted ... -
Análisis de la gestión pedagógica y académica y su incidencia en el intercambio intercultural y el fomento de competencias para el crecimiento personal y profesional en un ABA de ELE mediado por la virtualidad
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2023-06-27)In recent years, there has been a burgeoning interest in the advancement of intercultural competencies within the educational sphere, particularly in the context of language acquisition, such as Spanish as a foreign language ... -
Addressing translanguaging practices at higher education in a bilingual virtual learning environment involving learners from diverse regions of Colombia
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2023-06-27)This qualitative research project employed an exploratory study aiming to address translanguaging practices in a Bilingual Virtual Learning Environment (BVLE) of higher education settled in diverse regions of Colombia, ... -
Design of a bilingual learning environment framed in a pedagogical project and the 4 C’s of 21st century skills as a teaching strategy aimed at improving second language learning processes, two primary english teachers from a private school in Norte de Santander (Colombia). An exploratory research.
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2023-06-15)After two years in a total confinement due to the pandemic, schools open their doors again to students and teachers evidencing affection in the good development of bilingual learning by intrinsic and extrinsic factors. The ... -
Sociocultural characteristics through the experiences of students and teachers of the Kamëntŝá indigenous community in bilingual learning environments in the Putumayo
(Universidad Santo TomásMaestría EducaciónFacultad Educación, 2023-01-17)One of the most essential characteristics of Colombia is its diversity in which different cultures can be found. For this reason, the government has tried to promote the preservation of cultures through Law 115. The present ... -
Brechas entre la política educativa nacional para la enseñanza y el aprendizaje de lenguas extranjeras en la educación inicial y la realidad educativa en dos instituciones de educación básica
(Universidad Santo TomásMaestría EducaciónFacultad Educación, 2022-12-13)The educational policies of bilingualism in Colombia were the field of research for this paper, due to the interest in understanding the effect it has had on the design and implementation of curricula in the institutions; ... -
Diseño de una estrategia pedagógica para el fortalecimiento del aprendizaje de la lengua (bilingüe) a través de la integración entre la técnica de turismo de una institución Educativa Distrital y la cultura urbana en Bogotá en un grupo de estudiantes de grado undécimo.
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2022-12-14)The objective of this research is to design a pedagogical strategy that favors the learning of the bilingual language (Spanish and English) through the integration of the tourism technique in a group of nine eleventh grade ... -
Diversidad etnolingüística inmersa en los ambientes bilingües de aprendizaje de una institución educativa indígena plurilingüe: percepciones de los actores del municipio de Tame- Arauca
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2023-01-19) -
Analysis of the virtual community of practice “Meet my class” to foster bilingualism and interculturality during the Covid-19 confinement
(Universidad Santo TomásMaestría Ambientes Bilingües de AprendizajeFacultad Educación, 2023-01-19)Educational demands of international communities have brought up the importance of learning new alternatives of communication and collaboration, especially after the Covid-19 pandemic, establishing bilingualism and ...