Show simple item record

dc.contributor.authorCely-Quintero, Adriana Esperanza
dc.contributor.authorEspinosa-Escobar, Ingrid Isabel
dc.contributor.authorSuárez -Vaca, María Teresa
dc.date.issued2016-08-01
dc.identifierhttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1108
dc.descriptionThe article presents some of the results of the macro project called philosophy and childhood: research and possibilities of innovation in the rural schools, specifically, in the implementation and systematization of an experience that proposes an encounter among childhood, philosophy and literature. This happens In a Rural School called Leonera in a small town called Toca in the Department of Boyacá. “ A way to come “ makes reference to the methodological orientations that guided the research process. “To occupy a school “makes sense to the place in the voice of the same children. The results at the beginning present a new view of the concepts of childhood, literature and philosophy. A point of meeting which invites the constitution to questions and dialogues as a way of life. Literary fabric is shared from indigenous texts, which are demonstrations of the researchers and some children. The end of the article is an analysis of some thoughts around this meeting.eng
dc.descriptionEl artículo presenta algunos de los resultados del proyecto macro denominado “Filosofía e infancia: investigación y posibilidades de innovación en la escuela rural”, específicamente, de la implementación y sistematización de una experiencia que propone el encuentro: infancia, filosofía y literatura en una escuela rural “la leonera” del municipio de Toca del Departamento de Boyacá. “Un camino por-venir”, referencia las orientaciones metodológicas que guiaron el proceso investigativo. “Habitar una escuela” contextualiza el lugar en voz de los mismos niños. Los resultados inicialmente presentan una nueva mirada de las concepciones de infancia, literatura y filosofía, donde un punto de encuentro es que invitan a la constitución de sí, en medio de preguntas diálogos y creaciones, pues son “un modo de vida”. También se comparte un tejido literario a partir de textos indígenas, algunas manifestaciones de las investigadoras y creaciones de los mismos niños. Se finaliza con un análisis concluyente y algunas reflexiones en torno a este encuentro.spa
dc.descriptionL’article présente certains des résultats du projet macro dénommé “la Philosophie et l’enfance: recherche et possibilités d’innovation dans l’école rurale”, spécifiquement, de l’implémentation et la systématisation d’une expérience qui propose la rencontre : l’enfance, la philosophie et la littérature à une école rurale “la leonera” de la municipalité de Toca du Département de Boyacá. Un “chemin pour-venir”, référence les orientations méthodologiques qui ont guidé le processus de recherche. “Habiter une école” il contextualise le lieu dans une voix des mêmes enfants. Les résultats présentent initialement un nouveau regard des conceptions d’enfance, de littérature et de philosophie, où un point de rencontre consiste en ce qu’ils invitent à la constitution de soi, au milieu des questions des dialogues et des créations, puisque c’est un “mode de vie”. Aussi un tissu littéraire est partagé à partir des textes indigènes, quelques manifestations des chercheuses et des créations des mêmes enfants. On finit par une analyse concluante et quelques réflexions autour de cette rencontre.fra
dc.descriptionO artigo apresenta alguns dos resultados de um macroprojeto denominado “Filosofia e a infância: investigação e possibilidades de inovação na escola rural”, especificamente, da implementação e sistematização de uma experiência que propõe o encontro: infância, filosofia e literatura em uma escola rural “La Leonera” do município de Toca do Departamento de Boyacá. “Um caminho por-vir”, referência as orientações metodológicas que guiaram o processo investigativo. “Habitar a escola” contextualiza o lugar na voz das mesmas crianças. Os resultados inicialmente apresentam um novo olhar sobre as concepções de infância, literatura e filosofia, onde o ponto de encontro é o convite para a construção de si, no meio de perguntas, diálogos e criações, pois são “um modo de vida”. Também, compartilha-se um tecido literário a partir de textos indígenas, algumas manifestações das pesquisadoras e criações das crianças memo. Finaliza-se com uma análise concluinte e algumas reflexões em torno deste encontro.por
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherQuaestiones Disputatae: temas en debatespa
dc.relationhttp://revistas.ustatunja.edu.co/index.php/qdisputatae/article/view/1108/1082
dc.rightsDerechos de autor 2016 Quaestiones Disputatae: temas en debatespa
dc.titleFilosofía y literatura: una experiencia de encuentro con la infanciaspa
dc.title.alternativePhilosophy and literature: an encounter experience with childhoodeng
dc.title.alternativeLa Philosophie et la Littérature : une expérience de rencontre avec l’enfancefra
dc.title.alternativeFilosofia e a Literatura: uma experiência de encontro com a infânciapor
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.proposalenquary communityeng
dc.subject.proposalowns careeng
dc.subject.proposalphilosophyeng
dc.subject.proposalchildhoodeng
dc.subject.proposalliteratureeng
dc.subject.proposalcomunidad de indagaciónspa
dc.subject.proposalcuidado de síspa
dc.subject.proposalfilosofíaspa
dc.subject.proposalinfanciaspa
dc.subject.proposalliteraturaspa
dc.subject.proposalla Communauté d’investigationfra
dc.subject.proposalsoin de soi-mêmefra
dc.subject.proposalphilosophiefra
dc.subject.proposalenfancefra
dc.subject.proposallittératurefra
dc.subject.proposalcomunidade de indagaçãopor
dc.subject.proposalcuidado de sipor
dc.subject.proposalfilosofiapor
dc.subject.proposalinfânciapor
dc.subject.proposalliteraturapor
dc.type.driveinfo:eu-repo/semantics/article
dc.relation.citationissueQuaestiones Disputatae: temas en debate; Vol. 9 Núm. 19 (2016): Quaestiones Disputatae Vol. 19; 28-43spa
dc.relation.citationissue2422-2186
dc.relation.citationissue2011-0472


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Indexado por: