2025-02-052025-02-05http://hdl.handle.net/11634/64722This article reflects on the principles of critical partner of the University Colombia and its relationship to history teaching in the degrees of Social Sciences and Philosophy Faculty of Education model.El presente artículo reflexiona acerca de los postulados del modelo sociocrítico de la Universidad La Gran Colombia y su relación con la enseñanza de la historia en las licenciaturas de Ciencias Sociales y Filosofía de la Facultad de Ciencias de la Educación.Este artigo reflete sobre os princípios do parceiro fundamental da Universidade de Columbia e sua relação com o ensino de História nos graus de Ciências Sociais e Filosofia Faculdade de modelo de Educação.application/pdfDerechos de autor 2016 Sandra Milena Cruz Osmahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0Critical thinkinghistorical thinkingsocio-critical pedagogyFaculty of Education SciencesLa Gran Colombia UniversityReflections from the sociocritical model and the teaching of history at La Gran Colombia universityReflexiones desde el modelo sociocrítico y la enseñanza de la historia en la universidad La Gran ColombiaReflexões desde o modelo sociocrítico e o ensino de história na universidade La Gran Colombiainfo:eu-repo/semantics/article