2025-02-052025-02-05http://hdl.handle.net/11634/60783This article aims to describe aspects developed in the extension course named: Significant Educational Experiences of Narrative Documentation, dictated in 2014 at the School of Information Sciences at the National University of Cordoba-Argentina, as well as to describe the new edition of the course in 2015, which will address specifically the thematic lines of narrative in the teaching of contemporary and recent social history, and the narratives of experiences in the use of new technologies, contributing this way to the democratization of knowledge construction by the use of teaching resources and communicationEste artículo tiene como objeto relatar aspectos desarrollados en el curso de extensión “Documentación narrativa de experiencias pedagógicas significativas”, dictado en el año 2014 en la Escuela de Ciencias de la Información de la Universidad Nacional de Córdoba, Argentina, y describir la nueva edición del curso en el año 2015, que abordará específicamente las líneas temáticas de las narrativas en la enseñanza de la historia social contemporánea y reciente, y las narrativas de experiencias en el uso de las nuevas tecnologías, contribuyendo así a la democratización de la construcción del conocimiento mediante el empleo de recursos didácticos y de la comunicación.application/pdfnarrativescontemporary historytoolscommunicationteachingnarrativashistoria contemporáneaherramientascomunicaciónenseñanzaNarrative as a didactic and communication tool for the teaching of the contemporary and recent social historyLa narrativa como herramienta didáctica y de comunicación para la enseñanza de la historia social contemporánea y recienteinfo:eu-repo/semantics/article