Hablando de Política entre jóvenes

Cargando...
Miniatura

Fecha

2018

Director

Enlace al recurso

DOI

ORCID

Google Scholar

Cvlac

gruplac

Título de la revista

ISSN de la revista

Título del volumen

Editor

Universidad Santo Tomás

Compartir

Documentos PDF
Cargando...
Miniatura

Resumen

La presente investigación busca resignificar el papel de la escuela y el maestro como principales actores de transformación, ratificar el valor pedagógico de la sistematización de experiencias como procesos socio-históricos, dinámicos y complejos, individuales y colectivos que son vividos por personas concretas, y así reconocer el impacto del Proyecto Hablando de política entre jóvenes experiencia que a lo largo lo largo de 16 años se ha convertido en un discurso esperanzador que resignifica las prácticas educativas, puesto que busca formar estudiantes críticos, sujetos sociales y nuevos actores en movimiento, con la capacidad de decidir, argumentar y expresar sus puntos de vista, construyendo mejores condiciones de vida para sí mismo y sus familias.

Abstract

The present document seeks to resignify the role of the school and the teacher as main transformation actors, to ratify the pedagogical value of the systematization of experiences as socio-historical, dynamic and complex, individual and collective processes that are lived by specific people, and thus recognize the impact of the "Talking about politics among young people" project, an experience that over the course of 16 years has become a hopeful discourse that resignifies educational practices, since it seeks to train thinking students, social subjects and new actors in movement , with the ability to decide, rebel, argue and express their points of view, building better living conditions for themselves and their families. Speaking of politics among young people contributes to the formation of political subjects, citizens who make politics a tool to visualize processes, relationships and experiences, work as a team, give their best for others, is a scenario where members from the educational community of the Llano Oriental School, in the town of Bosa, can focus on the same goal, revive and have a reflective view of the context and culture, to know, rethink and improve them.

Idioma

spa

Palabras clave

Citación

Licencia Creative Commons

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia